tävling

Har som sagt varit och tävlat på Fartsa ridklubb idag. Blev en skön dag men med lite stress.
Det började när vi kom dit så hade vi bara en halvtimme på oss att rida fram och allt, blev så lite tid då vi körde fel två gånger. Och när vi kom fram och så så tyckte mamma att vi skulle byta klass från 95 till 90 då hon inte skulle orka vänta tills den andra så då ändrade vi det.
Men när jag väl börjat rida fram gick allt bra men det blev lite stressigt på fram hoppningen så jag han bara hoppa två språng för sen skulle jag in på Clear Rounden.
Och inne på banan gick det jätte bra Mistral hoppade som jag vet inte vad, han sprang inte förbi eller någonting men han råkade riva 4:an då vi kom in lite konstigt och då tog han språnget för tidigt. Men är jätte nöjd med känslan på den ritten.
Sen så blev det att hoppa av för att skritta runt honom då andra klassen startade 45 min efter Clear Rounden, mamma fick gå runt med honom medans jag försökte lära mig nästa bana gick bra och den satt. Började rida fram då och det kändes bra förutom att Mistral inte ville lyssna på inner skänkeln så fick sitta och jobba honom på en volt tills han lyssnade på den, sen gick jag in på fram hoppningen och hoppa några språng gick bra.
Men när jag skulle in på banan så vägrade  han gå in i ridhuset utan han ville bara baka, men till slut fick jag in honom.
När jag väl börjat rida gick allt bra, han hoppade allting bra var bara lite vinglit på vissa hinder men sen så på 6:an så sprang han förbi flera gånger, så då blev vi utesluttna. Men kände nästan på mig från början att det inte skulle gå så bra.
Men ät iallafall nöjd med dagen, och Mistral var jätte duktig för att vara på sin andra tävling. Och nästa blir på Gustavsberg 4 december så då blir det på hemma plan.


bilder kommer snart


Postat av: alice

vad synd att ni bloev uteslutna i andra klassen men annars verkade det som att det gick bra :)

2010-10-17 @ 18:08:03
URL: http://alicezetterlund.devote.se
Postat av: Filippa

Sv: Tack detsamma =)

Vad kul att ni tävlade just på Farsta, det är min gamla hemmklubb, fast jag flyttat 20 mil därifrån nu.

2010-10-18 @ 11:02:24
URL: http://filippashastliv.blogspot.com
Postat av: Isabelle

Snälla, kan inte du länka hemsidan, typ 1-2 veckor innan tävling :)

2010-10-21 @ 10:16:24
URL: http://jupiterbiebers.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!