tungfelsbett

Häromdagen när jag red Mistral så märkte jag att han helt plötsligt blev hur känslig som helst i munnen och bara över böjde nacke, jag undrade vad han höll på med så jag hoppade av och kollade honom i munnen. Då visade det sig att han hade tagit tungan över bettet, och samma sak hände igår när jag red. Så nu funderar jag på att köpa ett tungfelsbett, men är inte helt säker då det inte har fasta ringar och det finns stor risk att han får nyp sår om det inte har det.
Vad tycker ni låter det som jag behöver detta bett?



Postat av: Fanny

Det funkar bara med tungfelsbett för vissa hästar. De flesta blir bara irriterade. Jag skulle prata med en tandläkare först för det brukar alltid vara en orsak till det. Jag fråga min tandläkare sist om hästar som lägger över tungan och han sa att det är helt från häst till häst men det är ingen häst som lägger över tungan över bettet självmant utan det finns alltid en orsak till det. Han sa också att man alltid ska kolla med en tandläkare först då eftersom det finns så många orsaker!

Kram:)



2011-02-17 @ 22:38:45
URL: http://fannyochbandit.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!