2 år på 2 min eller lite mer?

Tänkte berätta hur det har gått för mig och Mistral dem två åren jag haft honom och vad vi upplevt. Allting började med att jag fick ett kort på min 13 års dag där det stod att jag skulle få en häst. Så då började letandet för fullt. Vi var och kollade på många fina läromästare som hade gått långt, men jag fastnade inte för någon av dem. Sen så var vi nere i Skåne och kollade på en tinker häst som inte var speciellt vacker. Och när vi var där på gården sa dem att dem hade en annan häst som dem trodde vi skulle gilla. Och då visade dem oss Mistral och jag kände på än gång att det var honom jag ville ha. Han var inte alls utbildad och endas 7 år, alltså rena motsattsen från vad vi letade efter. Men jag prov red honom, och det gick inget vidare alls men jag ville så gärna ha honom så jag inbillade mig att det gick bra. Ca två veckor efter provridningen så besiktades han och gick igenom.
Så då kom han hem till hos, vi stod då på ett stall vid namn Rensättra. Vi stod där över sommaren och lärde känna varandra. Vi var mest ute och busade i skogen och det blev ingen vidare utblidning av honom. När vintern började närma sig så stod Mistral tillsammans med mamma häst Nine här hemma på våran tomt. Blev inte någon ridning under hela vintern nästan, då det var en sådan kall vinter. När våren började komma så bestämde mamma att vi skulle flytta till Kovik. Det tog ca 2 veckor så fick vi en stall plats på Kovik så då flyttade mamma sin häst dit och jag till Rensättra stod där i ca 3 veckor och sen fick jag också en plats där.
När jag flyttat till Kovik bärjade jag träna för Ulf Johansson i hoppning. Det gick inget vidare i hoppningen i början då Mistral bara sprang förbi hindrerna och ville inte hoppa dem. Vi började träna dressyr också gick inget vidare där heller då han verken kunde gå ner i form utan ville bara ha upp huvudet i luften och han ville inte riktigt arbeta. Men efter några lektioner i hoppning och dressyr så gick det mycket bättre.
Jag och Mistral startade även några Pay&Jump förra året och våra första lokala. Vi har båda utvecklas enormt på dessa två år. Och har lärt varandra det vi kan och ska nu fortsätta att lära oss det vi inte kan tillsammans!




provridningen av Mistral




Mistral på Rensättra



Mistral när vi stod hemma



När vi flyttade till Kovik









Tävlingar och Pay&Jumper under 2010









Postat av: Rebecka

Jag tycker att ni båda har lärt er och varandra mycket!Man kan ju verkligen se stor skillnad när du rider honom nu! Och eftersom (vad jag läste) att han var väldigt outbildad när han kom till dig, tycker jag att du har lärt honom mycket, och han är vääldigt fin i kroppen nu också! <3

2011-01-13 @ 20:25:38
URL: http://beeckarantfors.blogg.se/
Postat av: carro

Ser ju ut att gå jättebra för er nu i hoppningen!! Hur går det nu i dressyren? ;)

2011-01-13 @ 20:41:48
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Isabel & Caroline

Riktigt fin blogg och supersöt häst! :)

2011-01-16 @ 15:31:02
URL: http://sistersofgothenburg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!