ruligt

idag så har jag varit i Strängnes och provridit två hästar. Kommer säkert som en överraskning för dem flesta, då vi egentligen sagt att vi ska sälja Mistral innan vi köper ny häst.
Den första hästen jag provred heter Nettland och var efter Land Lord Robin Z, han var född 1994 och 175 i mkh. Han är tävlad upp till 150, han har dock ståt några månader nu då dottern tröttnat så han är endast riden några dagar i veckan ute.  Han var väldigt snäll denna stora häst och inte alls tung riden, väldigt känslig för hjälperna. Känds mest på han bara i alla gångarter och hoppade en lite bana på en meter, var väldigt ovanligt att rida stor häst då jag gjort endast ett par få gånger. Men han hoppade trevligt och hade fina gångarter. Ska troligen åka och provrida honom igen, det vi tvekar på är hans ålder.
bilder på mig och Nettland






Den andra hästen jag prov reds namn kommer jag inte ihåg men dem kallade den lilla brun. Han  var en 6 årig valack på ca 165 cm med toppstam kommer dock inte ihåg namnet på någon i släkten heller. Tävlad upp till 115 cm. Han var otroligt snäll denna häst stod helt still i stallgången och var inte rädd för någonting. Han var rolig att rida, då man behövde jobba honom hela tiden och han var väldigt lik Mistral rid mässsigt. Samma sak här kände mest på honom i alla gångarter och sedan hoppade jag en bana på 1 meter.
Vi har dock bestämt oss för att detta inte var någonting för oss då han var byggd så vi inte tror han kommer hålla i framtiden. Väldigt tråkigt då jag gillade denna lilla häst väldigt mycket!
jag och "lilla brun"








Postat av: Matilda

Den översta var ju riktigt fin! :)

2011-06-13 @ 12:31:27
URL: http://mattiez.blogg.se/
Postat av: patricia

åh va kul med ny häst :)

2011-06-16 @ 08:53:07
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!