LC:1

idag red jag i paddoken. Började med att jobba på en åtta i skritt för att få Mistral mjuk och följsam. Ställde och flyttade honom en del i åttan. När han börjde bli lite varm så började jag trava på en volt där jag flyttade på den öppnade sidan. Gick sedan ut på fyrkants spåret där jag fortsatta med flytta men nu på långsidorna, han jobbade på riktigt bra och var verkligen känslig för hand och skänkel.
När jag kände att han var tillräckligt framriden så började jag rida igenom programmet. Gick inte så jätte bra, jag blev rätt arg för att det inte gick som jag ville och Mistral blir så lätt påverkad av humör så han blev ju ännu jobbigare. Är självklart inte hans fel utan mitt, och jag måste lära mig att inte bli besviken på mig själv för att jag inte får han att gå i form hela tiden. För det viktigaste är ju egentligen att dem jobbar på ordentligt bakifrån, och det gjorde han hela passet!
Red igenom passet två gånger och sen avslutade jag.
gillar ni när jag skriver ridpassen mer detaljerat, eller blir det bara jobbigt att läsa?


Postat av: Patricia

det kan va kul och läsa ibland ;) men jag tror många vill hellre se bilder ;) men man kan ju skriva till :)

2011-05-27 @ 20:15:57
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: E M M A

Såg dig lite när du red idag! :) Såg fint ut, tyckte jag. Ska du vara med på dressyrtävlingen imorgon? :)

2011-05-27 @ 21:13:14
URL: http://emaapemma.blogg.se/
Postat av: Evelina

OO MM GG vad snygg ponny du har, så underbar färg!

2011-05-27 @ 21:28:11
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!