en historia

tänkte ta och berätta lite om en sommarhäst jag hade för ca tre år sedan. Hennes namn var Elsa och hon var ett litet russ sto med sommarexem. Var egentligen inte meningen att jag skulle ha henne utan en annan häst, men denns ägare bestämde sig för att sälja den. Så lite fort fick vi leta efter en ny häst, och fick då låna mammas kompis ena häst som då var Elsa.
Jag hade aldrig suttit på henne eller så men vi tog henne ändå. Hon hade en extrem solexem, som inte behandlats innan så vi fick klippa av henne mannen och smörja henne varje dag för att få bort det, hon fick även gå med exem täcke dygnet runt.
Jag kommer inte ihåg mycket av henne utom att hon stegrade sig väldigt ofta. Och en dag lite väl högt. Jag och min kompis var nere i stallet och skulle skritta ut jag på Elsa och hon min kompis gick brevid. Vi hade inte kommit långt från stallet innan Elsa började stegra sig, jag fick ner henne och satt kvar så blev väldigt kvar över det. Men sen kom vi till en liten nedförsbacke där hon stegrade sig igen, jag bad då min kompis hålla i henne ifall hon skulle stegra igen. Och det gjorde hon och min kompis orkade såklart inte hålla i henne. Så vi faller och jag får henne över mig, och detta är det ända jag kommer ihåg förutom att jag vaknar i en tants knä. Jag fick somtur är inga skador, förutom en extrem huvudvärk och jag blev sängliggandes i någon dag.
Efter olyckan red jag nästan inte alls på Elsa, förutom någon gång ibland. Vi lämnade tillbaka henne efter jag haft henne i ett halvår, och efter det har jag inte träffat henne.


Postat av: Jozzo

Hon gick över med mig men jag han rulla undan som tur var men fick tyvärr en spark i ryggen men träffade inte ryggraden i alla fall. Jag skulle vilja se henne och veta vart hon är.

Har hört att hon går som vild häst på öland men vet typ inget mer. Hoppas hon mår bra iaf

2011-04-28 @ 19:11:22

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!