lektion i dressyr

Red lektion för Kicku idag. Vi jobbade på en stor volt för att få Mistral lösgjord. Han var väldigt envis i början och ville absolut inte söka sig nedåt. Men efter att Kicki hoppat upp ett tag och ridit honom så gick det bättre. Han vart väldigt fin mot slutet, och jag behövde bara ta tag i utetygeln så sökte han sig nedåt i en fin form.
Vi har också pratat med en tjej i stallet idag som är sadelmakare. Vi pratade med henne om dem båda sadlarna vi lånat hem, vilken hon tycker sitter bäst. Så hon kollade lite och fick se när jag red i dem. Stubben sadeln satt inget bra utan var för låg i manken och den åkte fram. Prestige sadel satt väldigt bra den åkte bara fram lite när jag red, så vi ska köpa den men be dem "fylla" om den.

min nya sadel




en prestige silver star vvs hoppsadel


Postat av: clara

Har också en prestige, jätteskön!

Man sitter så bra och får väldigt bra stöd för knäet ((;

2011-01-18 @ 18:48:48
URL: http://claraekholm.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!