error

igår när jag skulle logga in på blogg.se så blev hela internet hur segt som helst, så därför blev det ingen bloggning när jag kom hem!
Så berättar idag hur provridningen gick igår. Först provred vi en 4 årig valack på 177, han var väldigt stor men snäll. Han rörde sig stort och luftigt, han orkade dock inte riktigt med sina stora gångarter och blev snabbt trött. Han var väldigt bra utbildad för sin ålder, fattade galopp från skritt, galoppombyten m.m. kunde han. Han var lite tävlad i dressyr och hoppning. Han var riktigt rolig att rida, dock loite tungriden. Men jag tror han kommer kunna bli något stort i framtiden, med rätt ryttare som dock inte är jag.
Den andra hästen jag provred var en 6 åriging sto på 165, men som kändes större då hon var lite kraftig. Hon var tävlad upp till LA dressyr med placering. Denna häst hade nog världen skönaste galopp kändes som jag flög fram, traven var inte lika speciell. Hon var rolig att rida men kändes mest som en valig häst, blev inge kärlek vid första ögonkastet där.
Tredje hästen jag provred vad ett 6 årigt sto på 164. Hon var rolig att rida, dock lite liten. Men tycker jag fick henne att gå riktigt fint. Hon var lite nervig vilket vi inte vill ha då mamma också ska kunna rida hästen. Så denna häst blir det inte.
och sista hästen vi provred var en 13 årig valack på 165. Denna häst var så söt, och hade ett jätte fint huvud. Han var lite krånglig att rida så man fick vara lite bestämd. Men när man väl fick ner honom så gick han jätte fint, och fick verkligen till gångarterna. Han var också väldigt snäll och orödd, märkte vi genom min halft snygga uppsitning där jag typ hängde över honom. Men både jag och mamma gillade denna häst, det dåliga är bara hans ålder.
Vi ska åka vidare till Brottby och provrida en häst idag, så berättar senare hur det gick.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!