en dag i stallet

Tänkte berätta hur en vanlig dag i stallet brukar se ut för mig.
Brukar oftas komma till stallet runt fyra tiden, då börjar jag med att gå och hälsa på Mistral. Efter det går jag in i sadelkammaren för att läsa i boken vad han gjorde dagen innan. Går sedan tillbaka till Mistral och ställer ut honom på stallgången för att sedan mocka. Brukar mocka i ca 10 min och sedan göra höpåsar. När jag är klar med stall sysslorna så börjar jag borsta honom, samt fläta svansen. När detta är klart så tar jag på utrstningen och går upp till ridhuset eller rider ut.
Rider alltid fram ca 10 min på lång tygel, och sedan börjar jag trav arbete. Skrittar även alltid av 10 min från marken. När passet är klart (berättade endast början och slutet i meningen innnan) så går jag ner och tar av utrustningen, borstar honom samt stretchar alla hans ben, hals och rygg muskler. Sedan sätter jag på han täcket, går in och smörjer tränset som jag nästan gör efter varje ridpass. Sedan skriver jag i boken vad jag gjort under ridpasset, går och pussar på Mistral och åker hem.
Detta brukar ta 2.5 timme.
Inte så jätte intressant text, men har ingenting att skriva om!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!